12-10-2006

Gebruikersonderzoek Loket Amsterdam

Het gebruikersonderzoek dat Jos, Sharlene en ik hebben uitgevoerd voor de gemeente Amsterdam staat nu online. Dit onderzoek is het gevolg van de samenwerking tussen de UvA en gemeente Amsterdam. - Het gebruik van Loket Amsterdam is op dit moment niet erg hoog; het aantal afhandelingen in vergelijking met het fysieke loket is naar schatting minder dan 5% voor simpele zaken zoals het aanvragen een uittreksel. - Daarnaast is er nog geen gebruikersonderzoek verricht onder burgers en ondernemers. Het is niet bekend wat de burgers en ondernemers nu daadwerkelijk vinden van Loket Amsterdam. In dit onderzoek staan de gebruikers centraal. Redenen genoeg voor een onderzoek naar het digitale loket van de gemeente Amsterdam. Enkele conclusies van het onderzoek:
  • De huidige gebruiker is hoog opgeleid en heeft veel ervaring met internetdiensten;
  • er is behoefte aan transparantie (procesinformatie / status v.d. aanvraag);
  • persoonlijk contact blijft belangrijk;
  • de diensten van het loket zijn nog onbekend; meer promotie is nodig.
Download hier het gehele rapport

Gerelateerde posts

Kanaalmigratie eGovernment
ICT-beslissers bij de gemeente gek geworden
Elektronisch uittreksel
 

Reageer

Naam

Email


Maak het volgende zinnetje af: (tegen de spammers)

Onkruid vergaat

Quote of the day

[It's] time for the human race to enter the solar system.
Dan Quayle

Advertenties