26-10-2006

Web 2.0 T-Shirts

Door een artikel op Marketingfacts over Web 2.0 business modellen kwam ik uit bij de website Threadless.com. Threadless is een mooi voorbeeld van een T-shirt shop volgens het Web 2.0 business model: co-creation, user generated en netwerkeffecten. Je kunt een ontwerp insturen. Anderen kunnen hierop vervolgens stemmen en wellicht wordt jouw ontwerp dan in productie genomen. Bijkomend voordeel voor Threadless is dat de shirts die uiteindelijk verkocht worden al de nodige aandacht hebben gehad. En hiernaast heeft Threadless niet te kampen met onverkochte voorraden e.d. zoals de traditionele aanbodsgerichte-winkels. Maar het meest leuke zijn natuurlijk de geweldige ontwerpen van de gebruikers.
What would Macgyver do

Gerelateerde posts

Het Business Model van web 2.0
Het Business Model van web 2.0 #2
Web 2.0 Model

Reacties

Threadless is geweldig, maar eerder web 1.0 dan 2.0. ze bestaan al sinds 2000! Marketingfacts is sowieso een site van mensen die wat te graag met buzzwords gooien en niet de tijd nemen om zich een beetje behoorlijk te informeren, is mijn nederige mening..

Erik op 27-10-2006 09:38

Erik, wat ben je weer kritisch op deze vroege morgen. Maar dat is alleen maar goed! Het label 2.0 heeft natuurlijk niks te maken met het jaartal waarin de site is begonnen, maar meer met de achterliggende gedachte. Een website uit 1995 kan natuurlijk ook prima web 2.0 zijn. Maar ik denk dat jij het web 2.0 label anders opvat dan ik; meer in de zin van AJAX e.d.? Of sla ik de plank mis. Zie hier nog wat uitleg: http://web2.wsj2.com/all_we_got_was_web_10_when_tim_bernerslee_actually_gave_us_w.htm

Michel op 27-10-2006 10:40
 

Reageer

Naam

Email


Maak het volgende zinnetje af: (tegen de spammers)

hoge bomen vangen veel

Quote of the day

Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them.
Paul Valery

Advertenties