21-11-2006
Verkiezingen en de database of intentions
Eerder heb ik aleens een bericht geplaatst over de gemeenteraadsverkiezingen en de database of intentions. In het boek The Search kwam John Battelle tot de conclusie dat Google weet wat de interesse en intentie van de maatschappij is. De database van intenties is:
The aggregate results of every search ever entered, every result list ever tendered, and every path taken as a result. It lives in many places, but three or four places in particular hold a massive amount of this data (ie MSN, Google, and Yahoo). This information represents, in aggregate form, a place holder for the intentions of humankind - a massive database of desires, needs, wants, and likes that can be discovered, supoenaed, archived, tracked, and exploited to all sorts of ends. This artifact can tell us extraordinary things about who we are and what we want as a culture. And it has the potential to be abused in equally extraordinary fashion.
Welnu uit een onderzoek van het Groningse marketingbureau Traffic4u, gepubliceerd op 10 november, blijkt dat Geert Wilders de meest gezochte lijsttrekker is (20,5%). Wouter Bos komt op de tweede plaats met 16,3 procent gevolgd door Balkenende (15,9%) en Mark Rutte (7,7%). Verder kwam uit het onderzoek naar voren dat wanneer er gezocht wordt naar de leider van D66, meer dan de helft zoekt op 'lijsttrekker D66' in plaats van op 'Alexander Pechtold'. Dit in tegenstelling tot alle andere lijsttrekkers, die meer op hun eigen naam worden gezocht, aldus het bureau. Bron: NU.nl
Welke waarde kunnen we nu hechten aan het onderzoek van Traffic4u? Google zat er bij de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen in de buurt. Lijkt het nu vergezocht om Wilders als grote winnaar te bestempelen? 1 ding is in elk geval duidelijk, Pechtold moet toch echt iets aan z'n onbekendheid doen. Gerelateerde posts
Yahoo's Pindakaas ManifestApple meest innovatieve bedrijf?
ICT-beslissers bij de gemeente gek geworden
Reageer
Quote of the day
- I feel like a fugitive from the law of averages.
- William H. Mauldin
Mijn Twitter
- RT @MiamiWeiss: Mobile, der Trend schlechthin. Wer?s nicht glaubt, soll sich mal auf dem Petersplatz umschauen: 2005 vs 2013. http://t.co/H?
22/05/2013 - 23:05
- RT @MiamiWeiss: There is no tablet, mobile or desktop! There is big screen or small screen. #FOWD http://t.co/YmHInnZkM9
22/05/2013 - 22:05
- RT @CarinVVuuren: Mobile first? No, multichannel & multi device is the right approach for development #gartnerAADI @genephifer @Usablenet
17/05/2013 - 17:05
Tagcloud
CMMI Dell Nederlands UvA Web2.0 alignment blog business_model co-creatie crowdsourcing crowdstorming dienstverlening disruptive eGovernment enterprise_architectuur gezond html innovatie internet jos_van_der_loo keuze michelkroon.nl optimalisatie recepten social_networking tagcloud thesis voeding web2.0 zoekmachine
Advertenties
Laatste reacties
-
Done.
Michel, 02/08/2009 - 21:10
-
Hoi Michel, Ester bedoelt waarschijnlijk mij, kan je mijn emaila.......
andere Michel, 02/08/2009 - 14:20
-
Hallo Esther,Dank voor de interesse. Ik ben overigens niet de Mic.......
Michel, 20/07/2009 - 11:11
-
Hoi Michel,
Ik vond het een interessant artikel.
Ben jij de Mic.......
Esther, 19/07/2009 - 12:19
-
Michel, ... en ik heb jouw artikel opgenomen op mijn blog: http:/.......
Marcel Spitz, 27/06/2009 - 20:54