29-11-2006
Yahoo's Pindakaas Manifest
Onlangs is er een memo uitgelekt van de hand van Brad Garlinghouse, één van de directeuren van Yahoo. Het vier pagina's tellende stuk heeft de naam 'The Peanut Butter Manifesto'. Hierin vergelijkt Garlinghouse de activiteiten van Yahoo dun uitgesmeerde pindakaas.

Eerder schreef Marco Derksen van Marketingfacts dat hij het waarschijnlijk achtte dat Yahoo de slag met Google zou winnen. Zeker gezien het feit dat Yahoo vele op het oog goede aankopen had gedaan zoals Flickr en del.icio.us; hier is tot op heden te weinig mee gedaan. Echter de techniek hebben ze in huis en is vaak ook nog eens beter dan de concurrenten. Zo kwam Yahoo maps als beste uit de bus bij een vergelijking van 'maps' services.
Garlinghouse schrijft verder in de memo dat de organisatiestructuur op de schop moet en dat er 15 tot 20% in het personeelsbestand moet worden gesnoeid. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik vraag me echter wel af of Google niet te maken gaat krijgen met dit soort problemen. Zij richten zich de laatste tijd ook immers op veel verschillende diensten.
We lack a focused, cohesive vision for our company. We want to do everything and be everything - to everyone. We are scared to be left out. We are reactive instead of charting an unwavering course. We are separated into silos that far too frequently don't talk to each other.
Ook als je op de portal van Yahoo komt, merk je deze verscheidenheid van activiteiten direct. Het bedrijf zou zich volgens Garlinghouse echter moeten richten op drie kernactiviteiten: de zoekmachine, de advertentiemarkt en community-websites.

Gerelateerde posts
Apple meest innovatieve bedrijf?Het Business Model van web/bubble 2.0 #3
Het geheim van zoekmachine-optimalisatie
Reageer
Quote of the day
- A man thinks that by mouthing hard words he understands hard things.
- Herman Melville
Mijn Twitter
- RT @MiamiWeiss: Mobile, der Trend schlechthin. Wer?s nicht glaubt, soll sich mal auf dem Petersplatz umschauen: 2005 vs 2013. http://t.co/H?
22/05/2013 - 23:05
- RT @MiamiWeiss: There is no tablet, mobile or desktop! There is big screen or small screen. #FOWD http://t.co/YmHInnZkM9
22/05/2013 - 22:05
- RT @CarinVVuuren: Mobile first? No, multichannel & multi device is the right approach for development #gartnerAADI @genephifer @Usablenet
17/05/2013 - 17:05
Tagcloud
CMMI Dell Nederlands UvA Web2.0 alignment blog business_model co-creatie crowdsourcing crowdstorming dienstverlening disruptive eGovernment enterprise_architectuur gezond html innovatie internet jos_van_der_loo keuze michelkroon.nl optimalisatie recepten social_networking tagcloud thesis voeding web2.0 zoekmachine
Advertenties
Laatste reacties
-
Done.
Michel, 02/08/2009 - 21:10
-
Hoi Michel, Ester bedoelt waarschijnlijk mij, kan je mijn emaila.......
andere Michel, 02/08/2009 - 14:20
-
Hallo Esther,Dank voor de interesse. Ik ben overigens niet de Mic.......
Michel, 20/07/2009 - 11:11
-
Hoi Michel,
Ik vond het een interessant artikel.
Ben jij de Mic.......
Esther, 19/07/2009 - 12:19
-
Michel, ... en ik heb jouw artikel opgenomen op mijn blog: http:/.......
Marcel Spitz, 27/06/2009 - 20:54